Історія професії

Розвиток виробництва, поява нових типів виробничих підприємств, нових технологій і матеріалів диктує необхідність більш широкої інтеграції видів робіт, появу інтегрованих професій.

Так, у сфері послуг виникла нова професія Майстер ресторанного обслуговування, яка об’єднала окремі види робіт, притаманні професіям Офіціант, Бармен, Буфетник, Адміністратор залу. Поява такої професії обумовлена перевагою малих і середніх підприємств у сфері ресторанного бізнесу. Майстер ресторанного обслуговування – фахівець, обізнаний з усіма видами обслуговування.

Характер роботи

Основна функція майстра ресторанного обслуговування – забезпечення чіткого та ввічливого обслуговування відвідувачів ресторану. Також в процесі роботи він:

– готує зал до обслуговування споживачів;

– отримує столовий посуд, прибори, столову білизну;

– здійснює попереднє сервірування столів, складає серветки різними способами;

– зустрічає гостей, супроводжує їх до вільних або замовлених місць;

– приймає замовлення від споживачів, отримує та подає страви та напої;

– обслуговує клієнтів у номерах готелів;

– займається декантацією вина та напоїв, фламбуванням страв;

– проводить розрахунки із клієнтами за допомогою касового апарата, персонального комп’ютера;

– складає заявки на одержання товарів, кулінарних виробів, страв, булочних та кондитерських виробів;

– складає попереднє меню для фуршетів, бенкетів та інших заходів поза межами закладу ресторанного господарства.

 

Умови роботи

Майстер ресторанного обслуговування працює у торгових залах ресторанів.

Робота пов’язана зі спілкуванням з відвідувачами та персоналом ресторану, змінними бригадами (офіціантами, барменами).

Ринок праці

Професія майстра ресторанного обслуговування є популярною у сфері ресторанного та готельного обслуговування.

 

Медичні обмеження

Робота не рекомендується людям із захворюваннями:

– органів дихання (туберкульоз, хронічна пневмонія);

– серцево-судинної системи (гіпертонія, пороки серця);

– опорно-рухового апарата (деформація хребта, ревматизм);

– нервової системи;

– шкіри (дерматити, екземи);

– органів слуху та зору.

Вимоги до індивідуально-психологічних особливостей

– організаторські здібності;

– розвинені комунікативні здібності;

– здатність впливати на оточуючих;

– аналітичні здібності (уміння аналізувати й передбачати ситуацію);

– стратегічне мислення;

– високий рівень переключення, концентрації й обсягу уваги;

– гарна пам’ять, охайність;

– незалежність, самостійність у прийнятті рішень;

– впевненість у собі, енергійність, самоконтроль, самоорганізація.

Перспективи

Комерційний директор, директор заходу харчування. Можливість організації приватних закладів харчування.

Споріднені професії

Офіціант, бармен, хостес, буфетник, адміністратор залу, кухар.